Μία Ιδέα πίσω απ’ όλα…

Σίγουρα μία ιδέα… αλλά τι ιδέα;

Nik_Kyriakou

Ιδέες, ιδέες, ιδέες…

Σίγουρα πολύ περισσότερες απ’ ότι οι άνθρωποι- συμφωνείτε; Και μόνο που σκεφτήκατε τι θα απαντήσετε, μια ιδέα ήταν! Μικρές, μεγάλες, θεωρητικές, πρακτικές, εφικτές ή όχι, κεντρικές ή παρεμφερείς, όλες είναι χρήσιμες όταν χτίζουν κάτι. Και τις θέλουμε όλες!

Η πιο κεντρική θεωρητική ιδέα λοιπόν που πλαισιώνεται εδώ, είναι η αυτή ενός σχολείου που υποστηρίζει μία εκπαιδευτική προσέγγιση η οποία αποσκοπεί να παρέχει αλληλεπιδράσεις μεταξύ εμπειρίας και αναστοχασμού βασισμένες σε συγκεκριμένες εμπειρίες αυθεντικών περιστάσεων. Το παραπάνω αποτελεί ορισμό της Υπαίθριας Εκπαίδευσης (Outdoor Education), σύμφωνα με το Εθνικό Κέντρο Υπαίθριας Εκπαίδευσης της Σουηδίας (Nationellt Centrum för Utomhuspedagogik).

Η ιδέα πίσω από το “the school ESC project”, είναι η γεφύρωση μίας γερά θεμελιωμένης θεωρίας με μία απτή και καρποφόρα πράξη.

Βρίσκοντας τον εαυτό μου τα τελευταία 7 χρόνια μέσα σε πανεπιστήμια της Ελλάδας, της Σουηδίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, νιώθω πως ήρθε ο καιρός για υλοποίηση αυτής της προσέγγισης με απώτερο σκοπό την εκπαιδευτική πρόοδο αλλά και ταυτόχρονα, την πρόοδο της εκπαίδευσης. Που; Παντού είναι δυνατόν! Για αυτό λοιπόν και εγώ θέλω να ξεκινήσω από την Ελλάδα μας!

Για να προλάβω έναν πιθανό αντίλογο πάνω στο επιχείρημά μου αυτό, γνωρίζω πολύ καλά ότι “ένας κούκος δε φέρνει την άνοιξη”. Μα καθόλου δεν αποσκοπώ σε ένα παιχνίδι ρόλου όπου θα υποδύομαι έναν τελικά κατα τ’ άλλα δόλιο κούκο, παγιδευμένο σε ένα χειμώνα…

Αντιθέτως, μία άλλη ποιητική μεταφορά θέλει μια ταπεινή πεταλούδα που απλά φτερούγιζε πάνω από τον Αμαζόνιο να προκαλεί βροχή στην Κίνα. Το λίγο-πολύ γνωστό μας ως… ~φαινόμενο της πεταλούδας~, πανέμορφα βγαλμένο μέσα από τη θεωρία του χάους…

Προσπαθώντας να εκφράσω απλά και πλήρως τη δυναμική των βλέψεών μου γύρω από το “the school ESC project”, ομολογώ ότι η ιδιοσυγκρασία μου κλίνει περισσότερο σε αυτήν της προαναφερθείσας… πεταλούδας! Πιστεύω πολύ και ευελπιστώ πως η γεφύρωση του θεωρητικού πλαισίου που σπουδάζω με την εφαρμογή του ως πραγμάτωση project σε σχολεία, είναι το κλειδί για μία νέα αρχή. Αρχή που έχει να δώσει πολλά αν εφαρμοστεί σε μια μακροπρόθεσμη πολιτική ενός σχολείου ενστερνίζοντας τις ιδέες που η Υπαίθριας Εκπαίδευση υποστηρίζει.

Αυτή είναι η ιδέα της γεφύρωσης μεταξύ θεωρίας και πράξης, μέσα σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο.

Ρομαντική τόσο όσο ακούγεται, καθώς πρόκειται για μία σχέση ιδιαίτερη.

Δυναμική τόσο όσο αρμόζει στην πρωτοβουλία για… το πρώτο βήμα.

Τέλος, αισιόδοξη, ελπιδοφόρα και γόνιμη. Μία ιδέα που σίγουρα θα αφήσει καρπούς σε έδαφος πρόσφορο.

~@~

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s